Tuesday, February 9, 2010

aku pasrah

Ya Allah…
Aku panjatkan penuh kesyukuran kepadaMu
Setelah sekian lama aku mencari erti sebenar ‘cinta’
Baru kini aku menemui jawapannya..dengan izinMu

Aku insan yang lemah
Terlalai dek ikutan hawa nafsu
Sesungguhnya,
Aku lalai,ak lupa..dengan ajaranMu

Surah An-nur:31; Dan katakanlah kepada kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (dari memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka ….


Kini,
DugaanMu datang lagi,
Ya Rabbi,
Kau kuatkanlah hatiku ini untuk menempuhi sisa-sisa umurku,
Moga,
Tika ini,
Aku lebih tabah untuk menempuhi liku-liku hidup yang Kau anugerahkan,
Syukurku panjatkan kepadaMu,
Tanpa ujianMu terhadapku pada hari-hari lalu,
Tak mungkin aku dapat teruskan hidup pada hari ini dengan semangat yang masih membara,
Duhai hati,
Janganlah kau merana,
Ingatlah pada yang Esa,
Luahkanlah padaNya,
Dia tidak pernah melupakanMu,
Seremuk mana pun,
Dia tahu yang mana terbaik untuk mu, .

Wahai jiwa,
Jangan kau kecewa.,
Berbahagialah selalu,
Masih ramai menyayangimu
Pandanglah luas ke sana,
Bukalah mata,
Masih ramai yang memerlukan senyumanmu,
Bukan tangisanmu,
Duhai hati,
Sedarlah!jagalah!

Masih ramai yang mengharapkan kamu bahagia…
Yang benar,
Wan aida
Selasa,9hb feb*6.35ptg

No comments: