Thursday, December 1, 2011

maafkan aku

maafkan aku sahabat.


maafkan aku
sebab tika dulu aku memurahkan senyuman untukmu
dengan niat, kau hanya sahabatku

tapi aku lupa
kau tetap bukan muhrimku
antara kau dan aku tetap ada batasannya

maafkan aku sahabat
sahabat yang pernah menjadi pendengar setia setiap masalahku
dengan niat, aku mempercayai kau,
dan kau adalah sahabat aku

tapi aku lupa
kau tetap bukan muhrimku
yang tetap perlu aku jagai landasan pergaulan

maafkan aku sahabat
sahabat yang pernah menjadi penasihat aku
penasihat untuk urusan agamaku
dengan matlamat,
aku cuma mau bertanya

tapi aku lupa
kau tetap tergolong dalam insan yang halal dikahwini
dan
di sini aku masih ada lagi insan lain
ustazah,kakak3, kawan3 perempuan yang boleh membantuku

maafkan aku sahabat
sahabat yang pernah menjadi teman sekerjaku
kita selalu berbincang untuk menyiapkan amanah yang diberikan
dan setiap kali itu,
kita akan melencong
berbincang perihal yang jauh dari topik sebenarnya
membuatkan kita bersama3 lalai

sehinggakan aku terlupa
kau bukan mahramku
yang bole mengeratkan silaturahim dengan bergurau senda.
bukan!
kau bukan mahramku!!


sahabat
jangan kau berkata
'alah,kawan je pon, xde ape la'

jangan!
sebab syaitan itu sungguh licik
untuk menjatuhkan anak adam

jangan pernah membuka jalan untuk itu.


:::semoga hati kita tetap terjaga.insya Allah:::

No comments: