Saturday, February 26, 2011

aku bercerita lagi!

huish..sodih aku tgok keadaan sesetengah pelajar2 uPm nih.. i have no mandat to comment at all.nak cakap kau salah,yang sana betol.ish!takdak power aku sampai ke tahap tuh.sbb aku xikuti secara mendalam bg kedua2 pihak.so,aku tak berani nak tunding jari kat pihak mana-mana. sebab nye...


'dan jangan lah kamu mengikuti sesuatu yang tidak kamu ketahui. kerana pendengaran,penglihatan dan hati nurani,semua itu akan diminta dipertanggungjawabkan'[17;36]


ok.ini adalah firman dari Pencipta kita...Pencipta kpd semua pihak. Pencipta pihak pro atau bangkang.. Dia adalah tujuan hidup kita,bukan?

sbb Dia dah cakap mcm tuh,so..kata-kata mane lagi y kita boleh pegang.Allah tak pernah mungkir janji,wahai sayangku..

kalo kamo berani nak mintak dipertanggungjawabkan atas semua perlakuan kamu,sila..sila tundingkan jari ke arah pihak yang kamu rasakan salah.jika kamu tau sedalam-dalamnya yang mana salah dan kamu mengetahui sedalam-dalamnya yang mana betol...sila tundingkan jari.sbb kamu dah mempunyai bukti kukuh bg kedua2 pihak.

tp aku..aku tak berani..aku tak berani nak buat camtuh..sbb ape yang aku dengar,lihat dan rasa tak semestinye betul,rite?.

maybe aku dengar,pihak sini cakap..pihak sana..blablabla..
dan pihak sana lak cakap pihak sini ..blablabla

so,pilihan aku.aku tak mahu salahkan sapesape! aku takut nak hadapi bila dipertangjuwabkan semata-semata aku mengikut kata hati aku.

apa yang aku mampu doakan dari jauh.semoga mereka,aku dan kamu bersatu hati..islam tak pernah ajar utk ber'asabiah'(engkau adalah engkau,dan aku adalah aku).

moga2 kita bersatu hati.utk suatu hari nanti...PASTI!!

insya Allah..:)

No comments: